شهرام شکرچی از حذف سقف سنی اهدای خون در کشور خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل جدید که با تکیه بر منابع علمی بهروز تدوین شده، دیگر محدودیتی برای افراد بالای ۶۵ سال وجود ندارد.
وی با اشاره به تجربه کشورهای توسعهیافته افزود: در این کشورها نیز معیار اصلی برای اهدای خون، وضعیت سلامت فرد است و نه سن او؛ بر همین اساس، این رویکرد در ایران نیز اجرا شده است.
به گفته شکرچی، در حال حاضر تمامی افراد بالای ۱۸ سال در صورت برخورداری از شرایط لازم میتوانند خون اهدا کنند و محدودیت سنی در این زمینه برداشته شده است.
او با تأکید بر حفظ کیفیت خونهای اهدایی تصریح کرد: تمامی داوطلبان پیش از اهدای خون تحت معاینه پزشکی قرار میگیرند و سلامت آنها بهدقت بررسی میشود، بنابراین تغییری در کیفیت خون اهدایی ایجاد نخواهد شد.
بر اساس اعلام سازمان انتقال خون، افراد بالای ۶۵ سال علاوه بر معاینه پزشک، توسط مدیر پزشکی نیز ارزیابی میشوند و تنها در صورت تأیید کامل وضعیت سلامت، امکان اهدای خون خواهند داشت.




نظر شما